جشن تکلیف سیاسی

آیت الله خامنه ای _ سخنرانی تلویزیونی _ انتخابات26 خرداد 1400
آیت الله خامنه ای _ سخنرانی تلویزیونی _ انتخابات26 خرداد 1400

انتخابات 1400 و جوانان:
رهبر انقلاب در خطاب به جوانان:
من به جوانان اعتقاد زیادی دارم و انتظار دارم که آنها در انتخابات نیز با ایفای نقش پیشران، ضمن حضور در پای صندوق‌های رأی، مردم را به شرکت در انتخابات 1400 ترغیب کنند. همچنین حضور رأی اولی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد و مانند جشن تکلیف سیاسی است.

ظرفیت کشور

توانایی و ظرفیت کشور فروان است و هر گاه از این توانایی‌ها استفاده شده، کارهای بزرگی انجام گرفته است همچون اصل پیروزی انقلاب و یا ایستادگی ملت ایران در دفاع مقدس و نمونه آخر آن هم تولید واکسن ایرانی کرونا است.
جوانان ما منتظر واکسن برخی کشورهای بخیل خارجی نماندند و امروز به همت جوانان جزو شش کشور تولیدکننده واکسن کرونا در دنیا قرار گرفته‌ایم.
هم چنین درباره تولید رادیو دارو در چند سال قبل که با وجود وعده و وعیدها، رادیو دارو به ما داده نشد، جوانان ما همت کردند و ظرف چند ماه به غنی‌سازی ۲۰درصد اورانیوم دست یافتند و اکنون نیز اورانیوم غنی‌شده ۶۰درصد تولید می‌شود که همه برای مقاصد صلح‌آمیز است.با توجه به توانایی‌ها و تجهیزات دفاعی کشور، مأیوس کردن ملت ایران با چنین توانایی‌ها و بنیه قوی کاری غلط و نشدنی است.

انتخابات روز جمعه

انتخابات 1400 در روز جمعه، 28 خردادماه، رویدادی سرنوشت‌ساز و تأثیرگذار در همه مسائل عمده اقتصادی و غیر اقتصادی است و تلاش بی‌وقفه دشمنان برای کاهش مشارکت مردم، تضعیف ایران و هم چنین افزایش فشارها و دخالت‌های سیاسی و اقتصادی و تروریستی در ایران وجود دارد؛ گله‌های مردم بویژه قشرهای محروم درباره رسیدگی نکردن به مشکلات معیشتی آنها بجاست اما این مشکلات را باید با انتخاب فردی قوی، پرکار، قدرتمند و خستگی‌ناپذیر با شرکت در انتخابات حل کرد و به فضل الهی روز جمعه مردم برخلاف خواست دشمنان، دوباره به ایران و جمهوری اسلامی با حضور در انتخابات آبرو می‌دهند و همه قشرها با سلیقه‌های متفاوت سیاسی به میدان می‌آیند و همچون تشییع حاج قاسم سلیمانی به انتخابات1400 نگاهی فراتر از سلیقه های سیاسی خواهند داشت.

هم چنین به آن باید با نگاهی برتر از مذاق های مختلف سیاسی نگریست و در آن شرکت کرد زیرا نظام اجتماعی کشور به این موضوع نیازمند است.

فلسفه حضور

فواید سیاسی حضور مردم فراوان و پر برکت است اما اصل فلسفه حضور ملت در صحنه، مهمتر است.
تحقق جمهوری اسلامی را در گرو تحقق هر دو بُعد آن یعنی جمهوریت و اسلامیت است به همین دلیل است که همه مراکز قدرت های شیطانی در جهان به شکل ویژه با انتخابات در ایران به عنوان نماد جمهوریت مخالفت و معارضه می کنند.
دو هدف مهم فضاسازی‌های دشمنان برای تخریب ذهنیت مردم به انتخابات 1400و در صورت امکان دخالت در رأی گیری به این جهت است که شکوه و شوکت انتخابات ایران نمایان نشود اما به کوری چشم دشمنان، انتخابات همیشه در زمان مقرر و با حضور ملت برگزار شده است. البته به جز برخی گروه‌ها، متن مردم همیشه برعکس خواست دشمن عمل کرده اند و ان‌شاءالله این دفعه هم ملت با حضور خود در انتخابات 1400 به نظام و کشور آبرو خواهند داد.

مهم ترین نکته این است که حضور مردم در انتخابات پشتوانه مردمی نظام را نشان می‌دهد و این پشتوانه مردمی، در اقتدار واقعی نظام و ایران، تأثیری بی‌نظیر دارد.

دشمن و انتخابات 1400

آیت الله خامنه ای _ 26 خرداد 1400
آیت الله خامنه ای _ 26 خرداد 1400

شاید انتخابات هیچ کشوری مانند انتخابات ایران مورد هجوم مستکبران قرار نداشته باشد؛ درانتخابات امسال هم رسانه های آمریکایی، انگلیسی و مزدوران آنها از چند ماه قبل به دنبال زیر سؤال بردن انتخابات و کمرنگ کردن حضور مردم هستند.

اگر بخواهیم فشارهای اقتصادی دشمنان یعنی تحریم و دیگر فشارها کاهش یابد و رفع شود، باید حضور در رأی گیری افزایش یابد و پشتوانه مردمی نظام به رخ دشمنان کشیده شود. و رابطه ای معکوس بین کاهش حضور مردم و افزایش فشارهای دشمن وجود دارد.

تمهیدات لازم برای حفظ سلامت مردم به هنگام حضور در پای صندوق های رأی باید در نظر گرفته شود. همچنین موضوع کمبود تعرفه یا تأخیر در رسیدن آن که یکی از مشکلات دوره‌های قبل در انتخابات است باید برطرف شود.
هم چنین وزارت‌های امور خارجه و کشور با توجه به کمبود وقت آمادگی‌های لازم برای برگزاری انتخابات در خارج از کشور را نیز فراهم کنند.

درباره‌ی Zahra

حتما ببینید

شهید رئیسعلی دلواری

رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار (انگلیس)

مرحوم رییسعلی دلواری یکی از فرزندان این آب و خاک است که با ارتباط با مراجع و علمای شیعه دست به قیام زد. یکی از مراجعی که مرحوم دلواری با او ارتباط داشت، آیت‌الله سید مرتضی مجتهد اهرمی بود و آن مجتهد در منطقه نفوذ معنوی بسیار داشت. مردم جنوب چه بوشهر، برازجان و تنگستان و چه خوزستان و نواحی دیگر تاریخ پرافتخار در مقابل استعمار دارند. مقاومت رییسعلی و پدرش و قبل از آن علمای منطقه هرات مصادیقی از این مقاومت‌ها است...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *