رژیم صهیونیستی مدعی اجرای عملیات زمینی در غزه شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، امروز (پنجشنبه، ۲۶ اکتبر) مدعی انجام حمله زمینی نیروهای اسرائیلی به نوار غزه در شب گذشته خبر داد.

ارتش این رژیم با انتشاری ویدئویی ادعا کرد که در چارچوب تدارک برای «مرحله بعدی عملیات نظامی » با استفاده از تانک یک یورش را در شمال غزه انجام داده و نیروهایش شبانه برای یورش در چارچوب انجام عملیات زمینی  وارد نوار غزه شده‌اند و پس از آن به سمت فلسطین اشغالی عقب‌نشینی کرده‌اند. 

پیشتر، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرده بود: «ما در حال آماده شدن برای انجام بزودی یک حمله زمینی هستیم. من با رئیس ستاد مشترک ارتش تاریخی را برای عملیات زمینی مشخص کردم.ما شهروندان اسرائیلی را ترغیب می‌کنیم سلاح حمل کنند. همۀ از جمله خود من باید درباره شکست امنیتی در ماجرای حمله از غزه پاسخگو باشند، اما بعد از جنگ».

روزنامه یدیعوت آحارانوت، امروز در پی انتشار خبر عملیات زمینی شب گذشته در نوار غزه نوشت: عملیاتی که در شمال نوار غزه با ورود نیروهای زمینی انجام شد، یک عملیات مهندسی در نزدیکی مرز بود.

برخی و منابع شاهدان عینی نیز ادعای ارتش اشغالگر مبنی بر این‌که، یک عملیات زمینی «نسبتا گسترده» انجام داده، اعلام کردند که این تهاجم گسترده و برای مدت زمانی طولانی نبود و با پشتیبانی گلوله باران شدید توپخانه‌ای انجام شد. 

در حالی که رژیم صهیونیستی مدعی تدارک برای حمله زمینی به غزه است بسیاری از تحلیلگران از جمله در آمریکا به احتمال موفقیت این عملیات شک دارند. 

روزنامه گاردین روز گذشته در تحلیلی نوشته حمله زمینی به غزه به جای از بین بردن حماس موجب خواهد شد بسیاری از جوانان خشمگین فلسطینی برای پیوستن به این گروه ترغیب شوند. 

۲۰ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی می‌گذرد. عملیاتی بی‌سابقه و غافلگیرانه‌ای که تاکنون دست‌کم به هلاکت نزدیک به ۱۵۰۰ صهیونیست منجر شده است و بیش از ۲۰۰ اسرائیلی نیز به اسارت گرفته شده‌اند. در چنین فضایی که رژیم صهیونیستی در جبران شکست عملیاتی و اطلاعاتی‌اش در حال بمباران مستمر مناطق مسکونی، مساجد، بیمارستان‌ها، مدارس و …در غزه، است، همزمان برای نشان دادن قدرت پوشالی خود، هر روز به نوعی از آغاز عملیات زمینی علیه نوار غزه به بهانه نابود کردن حماس، باوجود همه هشدارهای موجود در این خصوص، سخن می‌گوید. 

در حالی که مقامات اسرائیلی و غربی درباره حمله زمینی به نوار غزه هشدار می‌دهند، روزنامه وال‌استریت ژورنال روز گذشته به نقل از مقام‌های آمریکایی و صهیونیستی گزارش داده اسرائیل درخواست واشنگتن برای به تعویق انداختن حمله زمینی به غزه را پذیرفته است. 

درباره‌ی ادمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *