پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

زنان و بهترین روش جلب توجه مردان

زن و حجاب
زن و حجاب

آنچه که انسان در طول حیات خود به آن نیازمند است برآورده شدن نیازهای روانی و عاطفی است که در سایه آن به آرامش دست یابد. می توان اذعان داشت، یکی از بارزترین تفاوت های میان زنان ومردان، تفاوت در میزان احساسات و عواطف آن دو است. یکی از موهبت های خدادای این است که عواطف زن به مراتب قوی تر از مرد است. نقش و وجود عواطف در زندگی انسان از مهم ترین مسائل و حیاتی ترین مقوله ی زندگی او به شمار می آید؛ تا اندازه ای که ادامه زندگی بدون آن برای انسان غیرممکن می شود.

عواطف عامل پیوند بین زن و مرد

بنابراین وجود عواطف و احساسات در زندگی، عامل اصلی کشش و پیوند بین زن و مرد است. منبع اصلی این عواطف در وجود زن نهاده شده است. به سبب این عواطف قوی عشق ایجاد می شود؛ و همین عشق به زندگی انسان حیات و تازگی می بخشد. شدت کشش و تمایل بین زن ومرد غیر از کشش غریزی و جنسی است. به جرأت می توان گفت: منشأ گرایش مرد به زن و به آرامش رسیدن او در سایه انس به زن، که هر انسانی به آن نیازمند است و در تمام دوران زندگی به دنبال آن است، مودت و رحمتی که بین زن ومرد برقرار است، می توان جست.

نقش دیگر عاطفه ی زن، مادر شدن اوست، که از بزرگ ترین افتخارات زنان در طول تاریخ بشر و در تمام کشورها با هر نژدای، تعیین کننده ی نقش اساسی عاطفه در وجود اوست. استعداد تولیدمثل زمانی به فعلیت می رسد که روح زن سرشار از عطوفت باشد. آنچه که مهم است، باید بدانیم از این منبع با ارزش چطور باید محافظت کرد تا آسیبی متوجه آن نگردد و به نسل بشر و نیازهای او صدمه ای وارد نشود.

افزایش مجبت در جامعه توسط زنان

زن که مظهر احساسات و محبت است و اگر محبت از جامعه گرفته شود، تعجبی ندارد که به یکباره آن جامعه متلاشی گردد. آنچه که می تواند یک جامعه را از نابودی نجات دهد، عفت زن است. بنابراین می توان بیان کرد عفت مساوی با حجاب نیست.

حجاب یعنی پوشانیدن، و آنچه که پوشانیدن با آن انجام می گیرد، و هر چیزی که میان دو چیز جدایی می اندازد. هر چیزی که مانع از چیز دیگر شود، او را حجب نموده است. مورد استعمال کلمه حجاب در مورد پوشش زن، یک اصطلاح نسبتاً جدیدی است. در قدیم و مخصوصاً در اصطلاح فقها، کلمه ستر که به معنی پوشش است، به کار رفته است. فقها چه در”کتاب الصلوة” و چه در ” کتاب النکاح” که متعرض این مطلب شده اند، کلمه ستر را به کار برده اند، نه کلمه حجاب را.

بهتر این بود که این کلمه عوض نمی شد، و ما همیشه همان کلمه پوشش را به کار میبردیم. زیرا معنی شایع لغت حجاب، پرده است؛ و اگر در مورد پوشش به کار برده می شود، به اعتبار پشت پرده واقع شدن زن است، و همین امر موجب شده که عده زیادی گمان کنند که اسلام خواسته است زن همیشه پشت پرده و در خانه، محبوس باشد و بیرون نرود. پوشش زن در اسلام، این است که او در معاشرت خود با مردان بدن خود را بپوشاند و به جلوه گری و  خودنمایی نپردازد.

3 متر پارچه و این همه کارایی!!!

پادکست نوشته خانم فهیمه نصرتی، اجرا خانم ها عاطفه و عطیه شوکتی

همیشه باخودم فکر میکردم که چرا من باید به قول تو شبیه خفاش ها بشم …

چرا بقچه کردن باید نشونه باارزش بودن باشه اصلا موندم با این دیدگاهت چطور اومدی دانشگاه میموندی خونه دیگه …

من دوست ندارم بخاطر تیپ من مردی از همسرش دلسرد بشه حتی اگ همسرش چشمش خطا رفت من حافظ زندگیش باشم و نزارم زندگیش از هم بپاشه …

با حجابم باعث میشم نه دل جوونی بلرزه و نه دل امام زمانم بشکنه …

درباره‌ی Zahra

حتما ببینید

زن ایرانی مسلمان _ حجاب

ما از غرب به خاطر تحقیر زن طلبکاریم

غربی‌ها درباره‌ی مسئله‌ی زن در کشور میگویند، چه دفاعی دارید؟ من گفتم: ما دفاع نداریم، ما هجوم داریم! ما در مسئله‌ی زن، از غرب طلبگاریم؛ ما مدعی غربیم؛ آنها هستند که دارند به زن ظلم میکنند، زن را تحقیر میکنند، جایگاه زن را پائین می‌آورند؛ به اسم آزادی، به اسم اشتغال، به اسم مسئولیت دادن، آنها را مورد فشارهای روحی، روانی، عاطفی و اهانت شخصیتی و شأنی قرار میدهند؛ آنها باید جواب بدهند. جمهوری اسلامی در این زمینه یک مسئولیتی دارد. جمهوری اسلامی در مسئله‌ی زن باید به طور صریح و بدون هیچ مجامله، حرف خودش را - که عمدتاً اعتراض به نگاه غربی و این نامعادله‌ی ظالمانه‌ی غربی است - بگوید. با این نگاه، آن وقت مسئله‌ی حجاب، مسئله‌ی نوع ارتباط زن و مرد، همه معنا پیدا میکند...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *